Velkommen til vår kundeservice
Det er en eller fler av samme toner installert i printeren. Se over at ikke det står to like farger eller lignende i printer.
Ta kontakt via chat dersom det ikke løser seg. Mulig printer må restartes etter tonerbytte.
Åpne på egen sideDette er en feil knyttet til hovedkortet i printeren.
Forsøk å ta ut strømmen av printer og la den stå avskrudd i 10 minutter før du skrur den på igjen.
Dersom feilen vedvarer så må en teknikker ut å se på printer. Ta kontakt med oss via chat.
Åpne på egen sideDenne feilmeldingen indikerer at en trommel/drum er tom og må byttes.
Det skal stå i skjermen hvilken trommel som må byttes. Dette skal være skrevet med forkortelse for fargen. F eks. «K image drum life error»
K = Svart
Y = Gul
M = Rosa
C = Blå
Dersom du ikke har en slik liggende så kan du legge en bestilling på dette via vår nettbutikk.
Åpne på egen sidePapirstopp i fuser/varmeelement. Forsøk å ta ut fuser/varmeelement og se om papir kan trekkes ut. Dersom dette ikke hjelper, må ny fuser/varmeelement bestilles via vår nettbutikk.
Tips:
Alle papir og plastmedia vi selger er testet og godkjent på alle printere vi selger. Dette bidrar til redusert problem med inntrekk, papirstopp, forstøving eller slitasje.
Usikker på om ditt papir er testet og godkjent? Ta kontakt via vår chat, så svarer vi så raskt vi kan.
Åpne på egen sideProblemet er knyttet til varmestyring/sikring i fuser/varmeelement. Ny fuser/varmeelement må bestilles. Dette kan du gjøre selv via vår nettbutikk.
Åpne på egen sideFeil knyttet til tonersensor:
- 160 = Y
- 161 = M
- 162 = C
- 163 = K
Forsøk å rense tonerstøv i spor hvor toner/trommel skal ned. Små kobberpunkter må være rene. Kontakt oss via chat for videre feilsøking.
Åpne på egen sideProblemet er knyttet til LED-staver i topplokket:
- 131 = Y
- 132 = M
- 133 = C
- 134 = K
Ta kontakt via chat for videre feilsøking eller fyll ut dette skjemaet, så tar vi kontakt.
Åpne på egen sideProblemet er knyttet til hovedkort. Forsøk å skru printer av og på uten nettverkskabel tilkoblet. Dersom feilen fortsatt er der må du ta kontakt via chat for videre feilsøking.
Åpne på egen sideSjekk at innhold i skuff samsvarer med hva som står i luke på skuff. Dersom dette ikke stemmer, kan du trekke ut skuff og rotere på et grått/blått hjul. Hvis ikke dette hjelper, forsøk å skrive ut fra annen skuff eller multifunksjonsmater. Ta kontakt med oss via chat for videre feilsøking.
OBS:
Vær oppmerksom på at A4 har både liggende og stående orientering som et alternativ på innstilling på skuff.
Åpne topplokk og front og sjekk følgende 5 steder.
- I «taket» i skuff
- I front av printer
- Under tonere
- I eller foran varmeelementet helt bakerst i printer
- I Duplexenhet/skuff på baksiden av printer. Trekk frem printer og trekk ut skuff på baksiden.
Dersom du ikke finner noe papir, kontakt oss via chat så skal vi hjelpe deg!
Åpne på egen side